söndag

I förrgår fick vi en vilodag, så då hade vi bestämt oss om att åka till Yala Nationalpark. Blev en väldigt tidig morgon, halv tre för att vara exakt, eftersom parken var lite drygt två timmar bort och vi ville dit på morgon då alla djur är vakna. Väl framme vid parken letade vi någonstans att äta frukost, vilket blev lättare sagt än gjort då allt var stängt. Det var en restaurang dock som öppnade enbart för oss, väldigt uppskattat.
Själva parken kanske inte var lika mycket att hörra för som vi hade förväntat oss, men vi fick trots allt se några stora ödlor, påfåglar, buffalos, elefanter och apor. Så det var lite häftigt!
Efter den turen for vi tillbaka till campet och tog det lugnt, åt lite lunch och la oss och vilade en stund.

Igår for vi däremot och surfade. Jag och tre andra blev tilldelade till den lite svårare gruppen, level 2. Innan surfingen fick vi värma upp med att göra squats, armhävningar och pop ups. Kan säga att det gjorde mig trött redan innan vi började surfa, haha!
Själva surfingen var jag verkligen inte nöjd över, gjorde många småfel vilket ledde til kraschar. Väldigt irriterande också när det var sånna småfel som till och med jag visste om vad det var jag gjorde fel. De tre första vågorna ledde till total flopp och jag stupade redan innan vågen hunnit bryta. Sen fick jag till en ganska stor våg med hjälp av Joao, han sa till när jag skulle paddla och när jag skulle hoppa upp. Kändes skönt att ha han där som hjälpte till på sidan om, då jag fortfarande kämpar på med att hitta timeingen på vågen. Underlättade väldigt mycket. Fick totalt till kanske 5 bra vågor, av 20. Det känns verkligen nu i kroppen att vågorna är större och svårare. Däremot känner man inte av hur trött man faktiskt är innan man stiger upp ur vattnet.

På kvällen igår for jag, Hans, Julia, Vendela och Anja till en annan by som heter Mirissa. Där gick vi runt lite och sen satte vi oss på en restaurang vid stranden och kikade på solnedgången. Väldigt mysigt! Åt grillad krabba till middag, vilket var supergott! Lite piller att äta bara, men inget jag klagar på då helheten av maten var så bra!
Efter ett tag for vi sen tillbaka till campet, drack lite vin och spelade kort. Så trots en besviken jag efter surfet, så slutade dagen väldigt bra. Får helt enkelt se till att skärpa mig till dagens surfsession. Om man ska vara lite positiv, så försöker jag åtminstone ta alla vågor, stora som små, svåra som ja, ännu svårare. ;-)

Nu är det däremot dags för frukost. Sen får vi se vad vi gör, skulle tippa på att det blir lite kortspel, haha! :)

PEACE
Dåtid | |
#1 - - Mams:

En formsvacka är helt naturligt. Kämpa på!/ Kram!

Svar: Tack mamsen! Ja, ena dagen går det toppen medan andra dagen går det inte lika bra. Frustrerande, men kanske lärorikt! Puss <3
Stina Nilsson

Upp