Dagens surfsession

Idag har det varit en, faktiskt väldigt bra surfdag! Tiago hjälpte oss att ta några "green waves" och jag är faktiskt väldigt nöjd över mig själv! Fick till några lite större vågor och lyckades äntligen svänga! Har lite svårare att svänga vänster, svänger gärna lite "skarpare" vilket gör att brädan ligger lite för parallellt med vågen så det blir svårt att hålla sig kvar, men min balans förvånar mig genom att hålla mig kvar på brädan trots det! Haha däremot kan jag dela med mig om en lite rolig händelse som hände idag när vi surfa. Tiago hjälpte mig komma rätt på en ganska stor "green wave", som jag klarade galant. Så vågen efter det var jag så exalterad över att jag klarade en större våg, så när jag skulle ställa mig upp så lyckades jag skjutsa upp mig själv med sån kraft att jag råkade missa hela brädan, hoppade alltså framför, haha! Väl nere under ytan tappar jag min bikiniöverdel. Så var tvungen fånga fast den innan jag stiger upp till ytan. Vilket jag som tur lyckades med. Haha!
Sen en annan lite osmidig grej som hände var när jag hade paddlat ut och sitter på brädan och väntar på vågen så från ingenstans, ingen våg eller så, så trillar jag av brädan, sittandes! Börjar asgarva åt mig själv och kan inte riktigt förstå hur jag lyckas hålla balans ståendes på en bräda på en rörandes våg, men inte sittandes på stilla vatten. ;-)

Ikväll ska vi iväg och äta middag på en restaurang, och imorgon har vi vår första lediga dag, så då är det planerat att åka till en nationalpark där det finns vilda djur. Riktigt spännande! Ska ta med GoPro och ta lite filmer och kort. Tar även med mobilen så jag kan lägga upp lite bilder här. :-)
Dåtid | |
#1 - - Mamma:

det var väl en haj som knuffade av dig från brädan ;-)

Svar: jag kände faktisk något som snuddade min fot när jag satt på brädan, men sen lite senare såg jag en fisk som hoppade ;-)
Stina Nilsson

Upp