Bad connection

Passar på att skriva nu innan fler vaknar och kopplar upp sig på wifin. Denna vecka har det knappt gått att komma ut på internet. Man kopplas bort efter kanske två minuter, också håller det på sådär. Nu på morgon verkar det däremot fungera bättre!

Lite snabbt om veckan som varit. Surfingen går åt rätt håll, äntligen. Har blivit tilldelad en ännu kortare bräda, en 6.8 och den passar mig superbra! Har tagit alla vågor jag fått när Joao hjälpt mig. Däremot igår fick jag helt och hållet kämpa på själv. Vågorna var lite stökigare än vanligt, så det var svårt att välja rätt våg. Jag fick till däremot tre fina, förutom då att när jag väl står upp på vågen, så åker jag som en snowboard-åkare. Skärpning!! Men fick beröm för min insats och kämparglöd. Så det är ju positivt.

I torsdags for vi iväg till "Fortet" igen, ett superfint 5 stjärnigt hotell med restaurang. Tog en seafood pizza, som egentligen inte smakade särskilt mycket. Lite besviken, men alltid gott med stenugnsbakad pizza. ;-)
Efter middagen for vi direkt in till Mirissa och drog en "pub crawl". Jag och Marina for däremot tillbaka till campingen redan vid midnatt. Jag var sugen på att surfa morgonen efter, som jag däremot inte gjorde. Men skönt att åtminstone inte vara bakis, som alla andra. ;-)

På fredagen for vi iväg till en annan stad som heter Galle. Otroligt mysig stad, med lite mer affärer och restauranger. Köpte lite småkul, också åt vi de godaste crêpes jag någonsin smakat! Måste dit till veckan igen! Jag och en annan från campingen, Julian delade på en "happy ending". En crêpes fylld med Nutella och banan. Såå god!
I Galle träffade vi på världens sötaste lilla apa också! En 16 dagars som hette Lala. Tyckte lite synd om den då den såg så rädd ut i början, men sen när vi skulle åka så vägrade den lämna oss. Kramade om Julias arm haha! :')
På väg hem från Galle tog vi en liten omväg upp till ett otroligt vackert tempel. Där möttes vi av tre unga munkar(?) som visade oss templet lite. Blev väldigt fascinerad och tagen av alla målningar och skulpturer som fanns där inne. Däremot förstod man ingenting som stod på väggarna, men när man är van med den "vardagliga" kristna kyrkan, så erbjuder ett tempel så mycket mer.

Vi har varit väldigt dåliga på att ta kort, speciellt jag som har en urdålig mobilkamera. Men idag verkar det bli sol, så då ska vi nog ta med kameran till surfet och fota lite. Får hoppas att jag tar någon våg bara haha!
Nu är det däremot dags för frukost! Sen ska jag slänga mig ute och sola lite innan surfingen. ;-)

PEACE!
Dåtid | |
Upp